Abonnementen
Abonnement kopen
- Hoe koop ik een abonnement?
- Hoe koop ik een abonnement dat geheel of gedeeltelijk wordt betaald door mijn werkgever?
- Waarom zou ik mijn abonnement online kopen?
- Heb je recht op een verhoogde tegemoetkoming (VT)?
- Ontvang je een inkomensgarantie voor ouderen (IGO)?
Abonnement verlengen
- Hoe verleng ik mijn abonnement?
- Mijn abonnement loopt ten einde, maar ik ontving nog geen voorstel tot verlenging. Wat moet ik doen?
- Wat moet ik doen als ik de brief om mijn abonnement mee te verlengen verloor?
- Wat doe ik als ik 2 overschrijvingsformulieren ontving voor de verlenging van mijn abonnement?
- Wat doe ik als ik recht heb op een verlaagd tarief en mijn Omnipas 65+ wil vernieuwen?
Kortingen en voordeeltarieven
- Hoe weet ik of mijn gemeente tussenkomt in kosten?
- Hoe weet ik welke kortingen automatisch worden verrekend bij online aankopen van een abonnement?
- Wat moet ik doen om gezinskorting te krijgen?
- Heb ik recht op een gratis abonnement of een tegen verminderd tarief?
- Ik krijg een leefloon. Heb ik recht op een abonnement met korting?
Studentenbuspas / Campuspas
- Wat moet ik doen als ik mijn Studentenbuspas/ Campuspas via de school betaalde, maar ook een overschrijvingsformulier van De Lijn ontving?
- Wanneer kan ik de Studentenbuspas/ Campuspas gebruiken?
- Kan ik mijn MOBIB-kaart van de NMBS gebruiken voor mijn Studentenbuspas/ Campuspas?
- Waar kan ik reizen met mijn Studentenbuspas/ Campuspas?
- Hoeveel kost een Studentenbuspas/ Campuspas en hoe vraag ik deze aan?
Mijn MOBIB-kaart
- Wat moet ik doen als mijn MOBIB-kaart defect is?
- Hoe vraag ik een duplicaat aan?
- Hoeveel kost een nieuwe MOBIB-kaart?
- Wat moet ik doen als mijn MOBIB-kaart verloren of gestolen is?
- Wat doe ik als mijn MOBIB-kaart beschadigd is
Terugbetaling
- Hoe annuleer ik mijn bestelling?
- Heb ik recht op een terugbetaling wanneer ik mijn abonnement opzeg?
- Hoe vraag ik een terugbetaling aan als ik mijn abonnement stopzet?
- Kan ik terugbetaald worden als ik mijn Omnipas 65+ opzeg?
- Kan ik een terugbetaling krijgen als ik een gecombineerd abonnement De Lijn – NMBS via mijn werkgever heb?
Hulp na verkoop
- Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
- Wat moet ik doen als ik mijn abonnement heb betaald, maar mijn MOBIB-kaart niet werkt?
- Hoe krijg ik een betalingsbewijs van de aankoop van mijn abonnement?
- Tot wanneer is mijn abonnement geldig?
- Wat moet ik doen als ik mijn abonnement heb betaald, maar nog geen kaart per post heb ontvangen na 7 werkdagen?