Abonnementen
Abonnement kopen
- Hoe koop ik een abonnement?
- Hoe koop ik een abonnement dat geheel of gedeeltelijk wordt betaald door mijn werkgever?
- Waarom zou ik mijn abonnement online kopen?
- Ik heb recht op een verhoogde tegemoetkoming (VT), hoe vraag ik een abonnement aan?
- Ontvang je een inkomensgarantie voor ouderen (IGO) en wil je een jaarabonnement kopen?
Abonnement verlengen
- Hoe verleng ik mijn abonnement?
- Mijn abonnement loopt ten einde, maar ik ontving nog geen voorstel tot verlenging. Wat moet ik doen?
- Wat moet ik doen als ik de brief om mijn abonnement mee te verlengen verloor?
- Wat doe ik als ik 2 overschrijvingsformulieren ontving voor de verlenging van mijn abonnement?
- Wat doe ik als ik recht heb op een verlaagd tarief en mijn Omnipas 65+ wil vernieuwen?
Kortingen en voordeeltarieven
- Waar vind ik info over producten en kortingen?
- Is er een korting voor 65+?
- Is er een korting voor studenten?
- Mogen kinderen gratis reizen?
- Hoe weet ik of mijn gemeente tussenkomt in de kostprijs van mijn abonnement?
Reisinfo op maat
- Waarom krijg ik dit pushbericht?
- Waarom krijg ik dit pushbericht niet?
- Hoe schakel ik pushmeldingen uit?
- Waar zie ik pushmeldingen?
- Waarom is deze dienst 'pushmeldingen' enkel voor abonnees?
Mijn MOBIB-kaart
- Wat moet ik doen als mijn MOBIB-kaart verloren of gestolen is?
- Wat moet ik doen als mijn MOBIB-kaart niet scant of defect is?
- Hoe kan ik controleren of mijn abonnement op mijn MOBIB-kaart staat na betaling?
- Ik heb betaald, wanneer staat mijn abonnement op mijn MOBIB-kaart?
- Kan je tickets op een MOBIB-kaart laden?
Studentenbuspas / Campuspas
- Wat moet ik doen als ik mijn Studentenbuspas/ Campuspas via de school betaalde, maar ook een overschrijvingsformulier van De Lijn ontving?
- Wanneer kan ik de Studentenbuspas/ Campuspas gebruiken?
- Kan ik mijn MOBIB-kaart van de NMBS gebruiken voor mijn Studentenbuspas/ Campuspas?
- Waar kan ik reizen met mijn Studentenbuspas/ Campuspas?
- Hoeveel kost een Studentenbuspas/ Campuspas en hoe vraag ik deze aan?
Brupass & Brupass XL
Terugbetaling
- Hoe annuleer ik de bestelling van mijn abonnement?
- Heb ik recht op een terugbetaling wanneer ik mijn abonnement opzeg?
- Hoe vraag ik een terugbetaling aan als ik mijn abonnement stopzet?
- Kan ik terugbetaald worden als ik mijn Omnipas 65+ opzeg?
- Kan ik een terugbetaling krijgen als ik een gecombineerd abonnement De Lijn – NMBS via mijn werkgever heb?
Hulp na verkoop
- Tot wanneer is mijn abonnement geldig?
- Wat moet ik doen als ik mijn abonnement heb betaald, maar nog geen kaart per post heb ontvangen na 7 werkdagen?
- Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens op mijn abonnement?
- Wat moet er gebeuren met het abonnement als de abonnee is overleden?
- Wat doe ik als ik mijn abonnement ben vergeten?
Woon-werkverkeer (werknemers)
- Is mijn werkgever verplicht om financieel tussen te komen in de kosten van mijn vervoerbewijs van De Lijn?
- Hoeveel is het minimale bedrag dat mijn werkgever moet tussenkomen in de kosten van mijn woon-werkverkeer?
- Is er een maximum in de bijdrage voor mijn vervoerbewijs van mijn werkgever ?
- Kan mijn werkgever beslissen om mijn abonnement niét terug te betalen, omdat hij bijvoorbeeld enkel voor mijn Lijnkaart 10 ritten wil tussenkomen?
- Hoeveel bedraagt de tussenkomst als ik naast een abonnement van De Lijn ook een abonnement van de NMBS heb ? Of wat doe ik met een gecombineerd abonnement?