Afhankelijk van bepaalde voorwaarden komt jouw abonnement in aanmerking voor een termijnterugbetaling of een dag-aan-dag-terugbetaling.
We rekenen voor de terugbetaling een administratieve kost aan van 10 euro. Uitgezonderd wanneer je een terugbetaling aanvraagt naar aanleiding van de aankoop of ontvangst van een ander (gecombineerd) abonnement van De Lijn.
Het recht op gezinskorting wordt herrekend. Bij terugbetaling van 1 van de abonnementen, wordt de toegekende gezinskorting in mindering gebracht van de terugbetaling.
Is je abonnement bij een controle in beslag genomen? Dan heb je geen recht op een terugbetaling.
De kost van je MOBIB-kaart (6 euro) wordt niet terugbetaald. De kaart blijft wel geldig tot de erop vermelde datum, zodat je er op een later tijdstip een abonnement van De Lijn of van een andere Belgische vervoersmaatschappij kan opladen.
TermijnterugbetalingAfhankelijk van het aantal maanden gebruikt, krijg je een percentage van de abonnementsprijs terug. Enkel van toepassing op:
Een maandabonnement wordt, in geval van een termijnterugbetaling, nooit terugbetaald. Terugbetaling van een jaarabonnement
Vanaf de achtste maand is er geen terugbetaling meer. Terugbetaling van een driemaanden-abonnement
In de derde maand is er geen terugbetaling meer. |
Dag-aan-dag-terugbetalingIn de volgende situaties wordt je abonnement dag-aan-dag terugbetaald:
|