Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe vraag ik een duplicaat van mijn MOBIB-kaart aan?

Is je MOBIB-kaart defect of heb je er geen meer? Vraag dan zo snel mogelijk een nieuwe kaart aan, zodat je jouw abonnement opnieuw kan gebruiken.

Kijk na of je MOBIB-kaart defect is

Ondertussen moet je in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs.

Als je MOBIB-kaart vervalt, hoef je geen nieuwe aan te vragen.

---

Online

Online een duplicaat van je MOBIB-kaart kopen doe je vanuit je account op delijn.be. Momenteel is het nog niet mogelijk om een duplicaat via de app aan te vragen.

  1. Log in of maak een account aan en koppel je MOBIB-kaart(en) aan je account, als je dit nog niet gedaan hebt.
  2. Na het doorlopen van de aankoopflow en betaling ontvang je een bestelbevestiging met informatie over de gratis tijdelijke vervoerbewijzen die je kan aanvragen, in afwachting van je nieuwe MOBIB-kaart.
  3. Zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt, deactiveren we automatisch je oude. Dit doen we om misbruik te voorkomen. Je kan je oude MOBIB-kaart niet meer gebruiken. Deze actie is onomkeerbaar.
  4. Je nieuwe MOBIB-kaart ontvang je via bpost binnen 15 kalenderdagen.

Wanneer je online een duplicaat koopt, betaal je altijd 10 euro. Is je kaart defect, zonder zichtbare schade, dan vervangen we deze, na controle, gratis binnen de geldigheidsperiode van 5 jaar. Ga hiervoor langs in één van onze Lijnwinkels.

In een Lijnwinkel

  1. Ga naar een Lijnwinkel. Het enige dat we nodig hebben is je rijksregisternummer.
  2. Afhankelijk van de reden van vervanging betaal je 6 of 10 euro voor je nieuwe kaart, of vervangen we de kaart gratis. Je kan betalen met een betaalkaart of cash.
  3. Je nieuwe MOBIB-kaart krijg je onmiddellijk mee in de Lijnwinkel.
 

Niet gevonden wat je zocht?