Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Je kan je abonnement verlengen op verschillende manieren. Na ontvangst van de betaling, staat je nieuwe abonnement automatisch op je huidige MOBIB-kaart.

---

1. Je abonnement online verlengen via de website

Ontving je nog geen voorstel van ons, of wil je ons voorstel wijzigen, dan hoef je niet te wachten.

  1. Ga naar delijn.be/koopabo.
  2. Vink ‘een abonnement verlengen’ aan.
    Kies de startdatum en geldigheidsduur en vul het rijksregisternummer in van de abonnee(s) waarvoor je een abonnement wil kopen.
  3. We verrekenen automatisch gezins- en gemeentekortingen*.
  4. Betaal met Visa, Mastercard of Bancontact. Zodra we je betaling ontvangen, krijg je een bevestigingsmail.

*Woon je in een gemeente die een attest vraagt voor het toekennen van de korting? Dan kan je online een aanvraag doen voor je abonnement met gemeentekorting.

Verleng abonnement

2. Je abonnement online verlengen via 'Mijn account'

Na het koppelen van je MOBIB-kaart(en) kan je via ‘Mijn account’ je abonnement(en) verlengen.

  1. Meld je aan via Mijn account.
  2. Ga naar producten.
  3. Kies abonnementen.
  4. Klik op verleng abonnement.

---

3. Je abonnement verlengen via ons voorstel

Vóór afloop van je abonnement sturen we je een voorstel tot verlenging via e-mail of via de post.

Voorstel via e-mail

  1. Als we je e-mailadres hebben, krijg je het voorstel per e-mail.
  2. Ga je akkoord met de voorgestelde producten, betaal en verleng dan via de link in de e-mail. Betalen kan via Visa, American Express, Mastercard of Bancontact. Na ontvangst van je betaling ontvang je een bevestigingsmail.
  3. Je nieuwe abonnement staat dan maximum 1 uur na aankoop op je MOBIB-kaart.

Voorstel via de post

  1. Als we je e-mailadres niet hebben, sturen we je ons voorstel via de post.
  2. Betalen kan dan via overschrijving.
  3. We voegen je nieuwe abonnement na ontvangst van betaling binnen 7 werkdagen toe aan je geldige MOBIB-kaart.

---

Lukt het niet online?

In sommige situaties kan je je abonnement niet rechtstreeks online verlengen. Lees in welke situaties niet en wat je kan doen.

4. Je kan ook steeds langsgaan in een Lijnwinkel.

  1. Toon je MOBIB-kaart of identiteitskaart.
  2. Betaal via Bancontact, Visa of Mastercard.
  3. We laden je abonnement meteen op je MOBIB-kaart.

Zoek een Lijnwinkel

Tip

Je kan nagaan of je abonnement op je MOBIB-kaart staat door ze op de bus of tram te scannen aan een MOBIB-scanner.

Tip

Als je MOBIB-kaart verloren of gestolen is, vraag je best een nieuwe aan. Is je kaart vervallen, dan rekenen we automatisch een nieuwe aan bij de aankoop van je abonnement. Hoeveel kost een nieuwe MOBIB-kaart?

Tip:

Verleng je het abonnement van je kinderen of iemand anders? Zorg dat je het nummer van de MOBIB-kaart of rijksregisternummer bij de hand hebt, als ze niet op je adres gedomicilieerd zijn!

 

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

Niet gevonden wat je zocht?