Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Wat moet ik doen als ik het gratis abonnement voor personen met een handicap niet heb ontvangen?

Contacteer de dienst Abonnementen of ga langs in de Lijnwinkel. Zij controleren of je gegevens correct zijn.

Tip

Er ging mogelijk wat mis de betaling van de administratiekost van 5 euro. Dit is een automatische verzending van het overschrijvingsformulier en is nodig om je MOBIB-kaart aan te maken en te verzenden. We bezorgen je zo snel mogelijk een nieuwe brief of e-mail met instructies.

Betaal je in de Lijnwinkel? Dan krijg je een voorlopig vervoerbewijs mee en ontvang je binnen 7 werkdagen je MOBIB-kaart met gratis netabonnement.

Een andere optie is dat we je gegevens niet ontvingen. Dan neem je contact op met de instelling die de handicap heeft erkend. Dit zijn: de FOD SZ, het VAPH, de VDAB of het VSB. Wij geven enkel een abonnement op basis van de gegevens van deze instellingen.

Heb je de MOBIB-kaart zelf niet ontvangen? Contacteer dan de dienst Abonnementen. Wacht je hier langer dan één maand na de vervaldatum mee? Dan betaal je een administratiekost van 10 euro.

---

Hoelang blijft een abonnement geldig?

Je gratis abonnement wordt 5-jaarlijks automatisch verlengd, toch zolang je MOBIB-kaart en erkenning als persoon met handicap geldig is. Voor de MOBIB-kaart betekent dat een periode van 5 jaar en hierna wordt je eraan herinnerd om een nieuwe te kopen. Ook is een MOBIB-kaart strikt persoonlijk.

Niet gevonden wat je zocht?