Reistips
Reisinfo op maat
- Waarom krijg ik dit pushbericht?
- Waarom krijg ik dit pushbericht niet?
- Hoe schakel ik pushmeldingen uit?
- Waar zie ik pushmeldingen?
- Voor wie is de dienst ‘pushmeldingen’?
- Hoe gebruik ik de nieuwe routeplanner?
- Wat is alternatieve dienstverlening op een aangekondigde actiedag of stakingsdag?
- Waar vind ik info over schooluitstappen?
- Kan ik met De Lijn naar het buitenland reizen?
- Waar vind ik informatie over een vakbondsactie of staking?
- Waar vind ik info over het openbaar vervoer in mijn gemeente?
- Waarom zijn er camera’s op de voertuigen?
- Hoe ben ik hoffelijk voor mijn medereizigers?
- Moet ik telkens mijn vervoerbewijs scannen?
- Hoe kan ik vlot op- en afstappen?
- Wat doe ik als mijn tram of bus nadert? Of hoe toon ik aan de chauffeur dat ik mee wil reizen?
- Is er een vuilnisbakje op de bus of tram?
- Kan ik eten of drinken onderweg naar mijn bestemming?
- Waar vind ik een verkooppunt van De Lijn?
- Hoe bewaar ik mijn favorieten in de app of op de website?
- Kan ik vertrekuren aan een halte tonen aan mijn bezoekers of werknemers op een infoscherm?
- Hoe kan ik zien of mijn routeplan geïmpacteerd is door een omleiding?
- Wat is een ongeplande storing en wat betekent dit voor mijn verplaatsing?
- Wanneer geldt de examendienstregeling?
- Kan ik de dienstregeling downloaden of op papier krijgen?
- Hoe vind ik de dienstregeling van een lijn als ik het lijnnummer niet ken?
- Mijn bus of trein heeft vertraging waardoor ik mijn overstap dreig te missen, wat kan ik doen?
- Hoe plaats ik de routeplanner van De Lijn op mijn website?
- Aan welke haltes passeert mijn bus of tram?
- In mijn routeplan komt de NMBS, MIVB of TEC voor. Is dit resultaat betrouwbaar?
- Het voorgestelde routeplan lijkt me niet de beste
- Bij het plannen van een route zie ik mijn straat en/of nummer niet verschijnen in het veld 'van' of 'naar'
- Hoe kan ik een attest voor vertraging aanvragen?
- Hoe lang op voorhand moet ik aan de halte staan?
- Waar stap ik op en af bij bus of tram?