Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe gebruik ik mijn vervoerbewijs?

Hoe je je vervoerbewijs gebruikt, is afhankelijk van je situatie.

Koop je een vervoerbewijs via de ticketautomaten of in een Lijnwinkel? 

Hier kan je tickets, dagpassen en Lijnkaarten kopen. Een medewerker van de Lijnwinkel kan je ticket al scannen waardoor je vlotter kan opstappen. 

Kocht je al een 10-rittenkaart in een ander verkooppunt? 

Scan deze met de MOBIB-scanner op je bus of tram.

Heb je een abonnement? 

Scan je MOBIB-kaart even met de MOBIB-scanner.

Een digitaal vervoerbewijs via sms of onze app, koop je vóór je opstapt.

Heb je nog geen vervoerbewijs?

Is geen van bovenstaande opties voor je mogelijk en sta je aan een gesloten Lijnwinkel (bv. aan een Kusttramhalte)? Koop dan je ticket aan de ticketautomaat aan die halte. Je kan ook nog contactloos betalen met je bankkaart via de witte toestellen bij de chauffeur.

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

Niet gevonden wat je zocht?