Als je je MOBIB-kaart niet meer hebt of als ze defect is, vraag je best meteen online een nieuwe aan. Na je aanvraag bezorgen we je zo snel mogelijk een nieuwe en deactiveren we je oude. We rekenen hiervoor een administratieve kost van 10 euro aan.
Let op
Als je MOBIB-kaart vervalt, hoef je geen nieuwe aan te vragen. Gebruik de vervallen MOBIB-kaart nog tot aan je volgende vernieuwing. Wanneer we je voorstellen om je abonnement te verlengen, wordt automatisch 5 euro voor een nieuwe MOBIB-kaart in rekening gebracht.
---
Vraag het online aan
- Vul via dit formulier je gegevens in en verstuur je aanvraag.
- Je ontvangt per e-mail een link voor de betaling van de 10 euro administratiekost.
- Zodra de betaling in orde is, sturen we je een bevestigingsmail. Binnen 7 werkdagen ontvang je een nieuwe MOBIB-kaart, dit per post op je officieel adres. Zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt, deactiveren we automatisch je oude.
Let op
Hou er rekening mee dat je voor elke verplaatsing met De Lijn een geldig vervoerbewijs nodig hebt, ook terwijl je wacht op je nieuwe MOBIB-kaart. Koop dit via de app, via sms of bij een ander verkoopkanaal. Zo riskeer je geen boete. Deze vervoerbewijzen worden niet terugbetaald door De Lijn.
---
Kan je ‘t niet online aanvragen? Ga langs bij een Lijnwinkel.
- Ga langs bij een Lijnwinkel en toon je rijksregisternummer.
- Betaal de 10 euro administratiekost. Je kan betalen via Bancontact.
- Je nieuwe MOBIB-kaart krijg je onmiddellijk mee in de Lijnwinkel. Mocht dit, door omstandigheden, niet mogelijk zijn dan ontvang je binnen 7 werkdagen je nieuwe MOBIB-kaart, dit per post op je officieel adres. We deactiveren ook automatisch je oude MOBIB-kaart. Had je nog een abonnement op je oude kaart staan? En moet je wachten op je nieuwe? Dan krijg je een 14-dagenpas mee.