Is je MOBIB-kaart defect of heb je geen MOBIB-kaart meer? Vraag dan zo snel mogelijk een nieuwe MOBIB-kaart aan, zodat je jouw abonnement opnieuw kan gebruiken. Een nieuwe kaart aanvragen kan je online of breng een bezoek aan één van onze Lijnwinkels.
Als je MOBIB-kaart vervalt, hoef je geen nieuwe aan te vragen.
---
Vraag het online aan
- Vul het contactformulier in. Stuur ook een foto voor- en achterzijde mee van je MOBIB-kaart.
- Zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt, deactiveren we automatisch je oude. Dit doen we om misbruik te voorkomen. Je kan je oude MOBIB-kaart niet meer gebruiken. Deze actie is onomkeerbaar
- Je ontvangt binnen enkele dagen per e-mail een link voor de betaling van 10 euro voor jouw nieuwe MOBIB-kaart.
- Zodra we de betaling ontvangen, sturen we je een bevestigingsmail.
- Binnen 7 werkdagen, na de ontvangst van de bevestigingsmail, ontvang je jouw nieuwe MOBIB-kaart, dit per post op je officieel adres.
---
Ga langs bij een Lijnwinkel.
- Ga langs bij een Lijnwinkel. Het enige dat we nodig hebben is je rijksregisternummer.
- Zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt, deactiveren we automatisch je oude. Dit doen we om misbruik te voorkomen. Je kan je oude MOBIB-kaart niet meer gebruiken. Deze actie is onomkeerbaar.
- Betaal 10 euro voor jouw nieuwe kaart. Je kan betalen met een betaalkaart of cash.
- Je nieuwe MOBIB-kaart krijg je onmiddellijk mee in de Lijnwinkel. Kunnen we jouw MOBIB-kaart onvoorzien toch niet onmiddellijk meegeven? Dan ontvang je een tijdelijk vervoerbewijs om de tijd tot de ontvangst van je nieuwe MOBIB-kaart te overbruggen. Je nieuwe MOBIB-kaart ontvang je per post op je officieel adres, binnen 7 werkdagen.
Tip Voor elke verplaatsing heb je een geldig vervoerbewijs nodig
Heb je jouw MOBIB-kaart verloren, is je kaart defect of wacht je op je nieuwe MOBIB-kaart? Dan heb je een geldig vervoerbewijs nodig voor je verplaatsing. Koop dit via de app, via sms of contactloos. Zo riskeer je geen boete. Vervoerbewijzen worden enkel terugbetaald indien er bij De Lijn een technische storing/ fout aan de kaart is of wanneer een aangekocht product niet correct werd opgeladen.
Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.