Je gebruikt je MOBIB-kaart in 2 eenvoudige stappen:
- Scan bij elke op- en overstap: houd je kaart voor de blauwe cirkel onderaan de scanner. Gebruik je de kaart de eerste keer? Houd de kaart dan iets langer voor de scanner.
- Zodra de MOBIB-scanner je kaart herkent, verschijnt er een vinkje op het scherm. Je abonnement is nu gevalideerd. Je mag dan pas doorlopen. Bij het afstappen moet je niet opnieuw scannen.
Let op
Zit de MOBIB-kaart in een hoesje samen met andere kaarten of bij je GSM? Dit kan een storing geven, haal de kaart uit het hoesje om te scannen.
Verschijnt er een rood kruis? Raadpleeg eerst de geldigheidsduur van je abonnement aan de MOBIB-scanner via de blauwe Info-toets of probeer een andere MOBIB-scanner.
Is je abonnement nog geldig? Dan is je MOBIB-kaart misschien defect. Wat moet ik doen als mijn MOBIB-kaart kapot is?
Een geldig vervoerbewijs is verplicht. Als je kaart niet valideert, moet je dus een ander vervoerbewijs te kopen. Als je abonnement nog geldig is, kan je dit bij onze klantendienst aangeven en een terugbetaling vragen van je gekochte vervoerbewijzen.
Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.