Deze vervoerbewijzen worden gekoppeld aan je account. Zo kan je ze zowel in de app als op de website terugvinden en activeren.
Zo koop je een vervoerbewijs via onze website
- Log in of maak een De Lijn-account aan.
- Selecteer in je account ‘Producten’ en nadien ‘Tickets’.
- Klik op ‘Koop tickets’. Controleer eenmalig jouw naam en voornaam. Zorg dat deze precies overeenkomt met je naam en voornaam op je identiteitskaart. Zoniet is je vervoerbewijs ongeldig.
- Kies het type vervoerbewijs dat je nodig hebt.
- Ga naar ‘Betaling’ en kies voor Bancontact, Payconiq, Visa of Mastercard.
- Bij het betalen van je vervoerbewijzen opent er normaal een nieuwe pagina op de website of een pop-upscherm. Bepaalde cookies kunnen de aankoop soms tegenhouden. Wis daarom voor de zekerheid alle cookies.
- Is je betaling geslaagd, dan keer je terug naar het ticketscherm in je account. Je nieuwe vervoerbewijzen staan onder ‘Gekocht’. Activeer deze pas als je ze nodig hebt.
Zo koop je een vervoerbewijs via onze app
- Download de app via de QR-code of ga naar App Store of Google Play Store.
- Klik op ‘Producten > Tickets’.
- Kies het type vervoerbewijs dat je nodig hebt.
- Log in of maak een De Lijn-account aan.
- Klik ‘koop’ en controleer eenmalig jouw naam en voornaam. Zorg dat deze precies overeenkomt met je naam en voornaam op je identiteitskaart. Zoniet is je vervoerbewijs ongeldig.
- Ga naar ‘Betaling’ en kies voor Bancontact, Payconiq, Visa of Mastercard.
- Is je betaling geslaagd, dan keer je terug naar het ticketscherm in je account. Je nieuwe vervoerbewijzen staan onder ‘Gekocht’. Activeer deze pas als je ze nodig hebt.
Tip:
- Sommigen steden of gemeenten bieden deze vervoerbewijzen gratis of met korting aan. Klik hier voor een overzicht.
- Je kan ook een vervoerbewijs kopen via de app van een van onze partners. Ontdek de mogelijkheden.
Meer info over hoe je je vervoerbewijs activeert via de app of website.