Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe activeer ik mijn ticket, dagticket of 10-rittenkaart via de app of website?

Belangrijk: activeer je vervoerbewijs steeds vóór je opstapt. Je vervoerbewijzen zijn aan je account gekoppeld, log daarom even in om die te activeren. 

Reis je met meerdere personen? Activeer dan voor elke reiziger een vervoerbewijs.

Hoe activeer ik mijn vervoerbewijs via de website?

  1. Ga op de website van De Lijn naar ‘Mijn account’. Log in als dat nog niet is gebeurd.
  2. Navigeer in het menu naar ‘Producten > Tickets’. Hier krijg je een overzicht van je aangekochte vervoerbewijzen.
  3. Selecteer 1 vervoerbewijs en activeer het. Opgelet: je kan slechts 1 vervoerbewijs per keer activeren.
  4. Na enkele seconden verschijnt het vervoerbewijs bij je actieve tickets. Je hebt nu een geldig vervoerbewijs.
  5. Na activatie reis je met een ticket of rit van je 10-rittenkaart voor 60 minuten, en met een dagticket voor 24 uur.

Bij het activeren van vervoerbewijzen via de website krijg je ook een kopie van je vervoerbewijzen via e-mail, met alle noodzakelijke informatie. We aanvaarden deze (geprinte) e-mail ook als geldig vervoerbewijs.

Hoe activeer ik mijn vervoerbewijs in de app van De Lijn?

1. Eens je bent ingelogd ga je naar ‘Tickets’.
2. Kies bij ‘Gekocht’ het vervoerbewijs dat je wil activeren en klik ‘Activeer’.
3. Bevestig als je zeker bent dat je een vervoerbewijs wil activeren. Nu gaat er 1 vervoerbewijs van ‘Gekocht’ naar ‘Actief’.
4. Koos je voor een ticket of rit van je 10-rittenkaart? Dan reis je nu 60 minuten met een geldig vervoerbewijs. En 24 uur als je een dagticket activeerde.

Uitzondering is de werking van het Brupass (XL) ticket:

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

Niet gevonden wat je zocht?