Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe koop ik een ticket, een 10-rittenkaart of dagticket via de website en app?

Deze vervoerbewijzen worden gekoppeld aan je account. Zo kan je ze zowel in de app als op de website terugvinden en activeren.

Sommigen steden of gemeenten bieden deze vervoerbewijzen gratis of met korting aan. Klik hier voor een overzicht. Deze vervoerbewijzen kan je voorlopig alleen via de website kopen. Activeren kan zowel op web als app.

Zo koop je een vervoerbewijs via onze website

  1. Log in of maak een De Lijn-account aan
  2. Selecteer in je account ‘Producten’ en nadien ‘Tickets’.
  3. Klik op ‘Koop tickets’. Controleer eenmalig jouw naam en voornaam. Zorg dat deze precies overeenkomt met je naam en voornaam op je identiteitskaart. Zoniet is je vervoerbewijs ongeldig.
  4. Kies het type vervoerbewijs dat je nodig hebt.
  5. Ga naar ‘Betaling’ en kies voor Bancontact, Payconiq, Visa of Mastercard.
  6. Is je betaling geslaagd, dan keer je terug naar het ticketscherm in je account. Je nieuwe vervoerbewijzen staan onder ‘Gekocht’. Activeer deze pas als je ze nodig hebt.

Zo koop je een vervoerbewijs via onze app

1. Download de app via de QR-code of ga naar App Store of Google Play Store.
mceclip0.png
2. Klik op ‘Producten > Tickets’.
3. Kies het type vervoerbewijs dat je nodig hebt.
4. Log in of maak een De Lijn-account aan.
5. Klik ‘koop’ en controleer eenmalig jouw naam en voornaam. Zorg dat deze precies overeenkomt met je naam en voornaam op je identiteitskaart. Zoniet is je vervoerbewijs ongeldig.
6. Ga naar ‘Betaling’ en kies voor Bancontact, Payconiq, Visa of Mastercard.
7. Is je betaling geslaagd, dan keer je terug naar het ticketscherm in je account. Je nieuwe vervoerbewijzen staan onder ‘Gekocht’. Activeer deze pas als je ze nodig hebt.

Zo koop je een vervoerbewijs via onze app partners:

Met onze app of de app van één van onze partners ben je vertrokken voor een rit bij De Lijn.
Ontdek de mogelijkheden.

Tip:

Bij het betalen van je vervoerbewijzen opent er normaal een nieuwe pagina op de website of een pop-upscherm. Bepaalde cookies kunnen de aankoop soms tegenhouden. Wis daarom best voor de zekerheid even alle cookies.

Let op

Je krijgt een foutmelding als je om technische redenen geen ticket kan ontvangen. Het betaalproces stopt dan en je vervoerbewijs wordt niet aangerekend. Deze foutmelding is geen geldig vervoerbewijs. Probeer de aankoop opnieuw. Lukt het nog steeds niet? Koop dan een sms-ticket of een ander geldig vervoerbewijs.

Lukt de betaling niet? Geen nood, we helpen je graag verder via het contactformulier.

Activeer je vervoerbewijs steeds vóór je opstapt en toon het aan de chauffeur bij het opstappen. Activeer je een ticket pas op het voertuig? Dan riskeer je een een boete voor zwartrijden.

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

Niet gevonden wat je zocht?