Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Welke persoonlijke gegevens houdt De Lijn bij en hoelang in functie van de aankoop en activatie van vervoerbewijzen?

Om een vervoerbewijs te kopen via de website of app van De Lijn heb je vanaf 3 november 2021 een account nodig. Inloggen kan via Facebook, Google, Sign in with Apple of via je e-mailadres en wachtwoord.

Bij de eerste aanmelding vragen we je deze gegevens:

  • naam, voornaam
  • e-mailadres

We verzamelen deze gegevens in het kader van de uitvoering van een overeenkomst, namelijk de aankoop van een vervoerbewijs, en om de gegevens aan je aangekochte vervoerbewijzen te koppelen.

Kocht je een vervoerbewijs via de website of de app van De Lijn voor 3 november 2021? Dan houden we je gsm-nummer nog bij tot 20 november 2026. Voor vervoerbewijzen aangekocht via de website of de app van De Lijn na 3 november 2021 houden we je gsm-nummer niet meer bij.

We bewaren de verschafte gegevens maximaal 5 jaar na het laatste contact tussen de klant en De Lijn.

Meer weten? Lees het privacy beleid.

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

 

Niet gevonden wat je zocht?