Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe activeer ik mijn vervoerbewijs via de app of website?

Activeer je vervoerbewijs steeds vóór je opstapt. 

Reis je met meerdere personen? Activeer dan voor elke reiziger een vervoerbewijs.

Hoe activeer ik mijn vervoerbewijs via de website?

  1. Ga op de website van De Lijn naar ‘Mijn account’. Log in als dat nog niet is gebeurd.
  2. Navigeer in het menu naar ‘Ticket Zone’. Hier krijg je een overzicht van je aangekochte vervoerbewijzen.
  3. Selecteer 1 vervoerbewijs en activeer het. 
  4. Na enkele seconden verschijnt het vervoerbewijs bij je actieve tickets. Je hebt nu een geldig vervoerbewijs.
  5. Na activatie reis je met een ticket of rit van je 10-rittenkaart voor 60 minuten, en met een dagticket voor 24 uur.

Bij het activeren van vervoerbewijzen via de website krijg je ook een kopie van je vervoerbewijzen via e-mail, met alle noodzakelijke informatie. We aanvaarden deze (geprinte) e-mail ook als geldig vervoerbewijs.

Hoe activeer ik mijn vervoerbewijs in de app van De Lijn?

  1. Open de app van De Lijn. Log in als dat nog niet is gebeurd.
  2. Klik op 'Producten' en kies bij ‘Gekocht’ het vervoerbewijs dat je wil activeren;
  3. Klik ‘Activeer’ en vervolgens op 'Bevestig'
  4. Na activatie reis je met een ticket of rit van je 10-rittenkaart voor 60 minuten, en met een dagticket voor 24 uur.
 

Niet gevonden wat je zocht?