Activeer je vervoerbewijs steeds vóór je opstapt.
Reis je met meerdere personen? Activeer dan voor elke reiziger een vervoerbewijs.
Hoe activeer ik mijn vervoerbewijs via de website?
- Ga op de website van De Lijn naar ‘Mijn account’. Log in als dat nog niet is gebeurd.
- Navigeer in het menu naar ‘Ticket Zone’. Hier krijg je een overzicht van je aangekochte vervoerbewijzen.
- Selecteer 1 vervoerbewijs en activeer het.
- Na enkele seconden verschijnt het vervoerbewijs bij je actieve tickets. Je hebt nu een geldig vervoerbewijs.
- Na activatie reis je met een ticket of rit van je 10-rittenkaart voor 60 minuten, en met een dagticket voor 24 uur.
Bij het activeren van vervoerbewijzen via de website krijg je ook een kopie van je vervoerbewijzen via e-mail, met alle noodzakelijke informatie. We aanvaarden deze (geprinte) e-mail ook als geldig vervoerbewijs.
Hoe activeer ik mijn vervoerbewijs in de app van De Lijn?
- Open de app van De Lijn. Log in als dat nog niet is gebeurd.
- Klik op 'Producten' en kies bij ‘Gekocht’ het vervoerbewijs dat je wil activeren;
- Klik ‘Activeer’ en vervolgens op 'Bevestig'
- Na activatie reis je met een ticket of rit van je 10-rittenkaart voor 60 minuten, en met een dagticket voor 24 uur.