Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe herken ik een poging tot phishing?

Komt een bericht echt van De Lijn? Of is het een poging tot phishing?

De Lijn stuurt e-mails via adressen die eindigen op:

  • @Delijn.be
  • @Sim.delijn.be
  • @Info.delijn.be
  • @Help.delijn.be
  • @webhost.snapsurveys.com (voor marktonderzoek)
  • @online1.snapsurveys.com (voor marktonderzoek)

Je kan e-mails van De Lijn ook herkennen aan deze link https://www.delijn.be/nl/content/emaildisclaimer/. Deze zit in elke e-mail die we uitsturen.

Berichten via WhatsApp, sms of sociale media:

De Lijn communiceert niet rechtstreeks met reizigers via WhatsApp of andere mobiele applicaties.
• De Lijn communiceert enkel met reizigers via sms als ze een ticket via sms hebben besteld via het nummer 4884. Een sms in het kader van een aankoop van een ticket bevat geen links naar externe websites.
• De Lijn communiceert wel via sociale media* rechtstreeks met reizigers, maar enkel naar aanleiding van een melding door de klant zelf.
*Facebook, Twitter of Instagram

Ontvang je andere vragen? Beschouw deze dan als verdacht, en mail of stuur een screenshot van het bericht naar verdacht@safeonweb.be.

Enkele voorbeelden van phishing berichten:

mceclip0.png

phising-voorbeeld2.JPG

mceclip1.png

 

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

Niet gevonden wat je zocht?