Zo werkt het
- Door je betaalmiddel te koppelen, slaan we je betaalgegevens op en linken we ze aan je persoonlijke De Lijn-account. De volgende keer dat je een ticket koopt, hoef je je gegevens niet meer in te geven of extra te bevestigen via de kaartlezer of app van je bank.
- Voorlopig kan je slechts 1 betaalmiddel koppelen aan je account.
- Voor het koppelen van de Payconiq/Bancontact app betaal je eenmalig de kleine kost van 0,02 euro. Dit is enkel de kost van Bancontact zelf voor het koppelen van de kaart. Voor elk m-vervoerbewijs dat je aankoopt betaal je dan uiteraard geen extra kosten.
Zo koppel je je betaalmiddel via de website van De Lijn
- Ga naar de ticketaankooppagina op onze website om je betaalmiddel te koppelen. Klik op ‘Ontdek de voordelen’.
- Ben je nog niet ingelogd? Doe dit nu. Heb je nog geen account? Maak er dan één.
- Vul je naam en voornaam in. Deze zal opgeslagen worden in je account. Zorg dat deze precies overeenkomt met je naam en voornaam op je identiteitskaart. De lijncontroleurs gebruiken deze om de geldigheid van je ticket na te kijken.
- Aanvaard de gebruiksvoorwaarden, bijkomende gebruiksvoorwaarden voor terugbetalingen en het privacybeleid.
- Hier krijg je nog wat extra info over de mogelijke eenmalige kost van 0,02 euro om je betaalmiddel te koppelen.
- Selecteer het te koppelen betaalmiddel (Bancontact, Visa of Mastercard) en vul de gevraagde gegevens in. Volg de stappen die jouw bank aangeeft.
- Bij een succesvolle koppeling/betaling kom je terug op de ticketaankooppagina en je bent klaar. Koop vanaf nu snel en eenvoudig m-vervoerbewijzen met je gekoppelde betaalmiddel.
Koppeling/betaling niet gelukt? Geen nood, we helpen je graag verder via het contactformulier op de website of via de ‘geef feedback’ knop in de app. Wij onderzoeken dan wat er fout liep.
Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.