Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Wat zijn de gevolgen als ik te laat aan de halte ben of mijn flexrit vergeet te annuleren?

We vragen onze reizigers om hun gereserveerde flexrit zo snel mogelijk te annuleren indien die niet meer nodig is. Zo komt er plaats vrij voor andere reizigers die anders misschien geen rit meer zouden kunnen boeken omdat er geen flexbus meer beschikbaar is voor hun verplaatsing. 

We vragen in ieder geval om onnodige ritten uiterlijk 30 minuten op voorhand te annuleren. Indien je herhaaldelijk minder dan 30 minuten op voorhand annuleert, dan kan je hierop aangesproken worden.

Indien je je rit niet annuleert, dan zal de chauffeur onnodig naar jouw ophaallocatie rijden. Twee minuten na het begin van het gecommuniceerde 6-minutentijdsvenster kan de chauffeur een “no show” geven. Je bent dan geregistreerd als een reiziger die niet is komen opdagen. Je krijgt hier een verwittiging van per sms.

Als je herhaaldelijk niet komt opdagen voor een rit, dan riskeer je een schorsing:

  • Twee keer niet komen opdagen binnen een periode van 30 dagen: we sturen je een formele verwittiging.
  • Opnieuw niet komen opdagen na een formele verwittiging binnen een periode van 30 dagen: we sturen je een aankondiging voor schorsing die 14 dagen duurt. Je krijgt een periode van 5 werkdagen om verweer aan te tekenen tegen deze schorsing via mail naar reservatie@flex.delijn.be, indien je oordeelt dat één of meerdere no shows niet aan jou te wijten zijn. De De Lijn Flex-centrale zal jouw verweer onderzoeken en na onderzoek zal afhankelijk van de uitkomst jouw schorsing worden geannulleerdgeannuleerd of alsnog worden doorgezet.
  • Indien je na een eerdere schorsing binnen de 30 dagen opnieuw een no show hebt, dan zal je opnieuw een aankondiging tot schorsing krijgen, ditmaal voor een periode van 30 dagen. De procedure voor verweer is dezelfde als boven beschreven.  
 

Niet gevonden wat je zocht?