Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Kan ik per ongeluk dubbel betalen met hetzelfde betaalmiddel?

Ja, dat is mogelijk. Let er zeker op dat je dus niet meermaals je betaalmiddel voor dezelfde terminal houdt als maar één ticket (voor één rit) wil aanschaffen.

  • Als je je contactloze bankkaart, smartphone of ander betaalmiddel meerdere keren binnen twee minuten voor dezelfde terminal houdt, dan betaal je contactloos voor een tweede, derde, vierde of vijfde reiziger.
  • Op het terminalscherm zie je een groene achtergrond met een vinkje en het aantal reizigers:
    blobid0.png
  • Hou je ditzelfde betaalmiddel na de eerste twee minuten voor dezelfde terminal? Dan zie je een rood scherm met de boodschap ‘je hebt al betaald met deze kaart’.
    blobid1.png
  • Hou je ditzelfde betaalmiddel voor een andere witte terminal? Dan zie je een groen vinkje: dit is een overstap.
  • Is er (meer dan) een uur verstreken wanneer je je contactloze bankkaart, smartphone of ander betaalmiddel voor de witte terminal houdt? Dan betaal je voor een nieuwe rit.

Tip:

heb je toch per ongeluk dubbel betaald? Vul dan een formulier in voor onze klantendienst.

Niet gevonden wat je zocht?