Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Is er een compensatiebeleid bij De Lijn?

Bij De Lijn doen we er alles aan om een betrouwbare dienstverlening te bieden. Toch kunnen er situaties voorkomen waarin niet alles verloopt zoals gepland. Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen over ons compensatiebeleid.

1. Kan De Lijn garanderen dat alle ritten altijd volgens plan verlopen?

De Lijn organiseert het openbaar vervoer in Vlaanderen en streeft naar een betrouwbare dienstverlening. Het is echter mogelijk dat ritten door omstandigheden niet volgens de geplande dienstregeling plaatsvinden. In dergelijke omstandigheden voorziet De Lijn geen compensatie als tegemoetkoming voor de niet plaatsgevonden reis.

2. Wat als er iets misgaat bij de aankoop of het gebruik van mijn vervoerbewijs?

We streven naar een vlotte aankoop- en reiservaring, maar er kan soms iets misgaan. Indien je problemen ondervindt bij de aankoop of het gebruik van jouw vervoerbewijs, kan je contact opnemen met onze klantendienst. Zij zullen de situatie beoordelen en bekijken welke oplossing mogelijk is.

Tip: bewaar steeds een kopie van je aankoopbevestiging en vervoerbewijs om je aanvraag te vergemakkelijken.

3. Hoe kan ik een ander probleem melden?

Als je een situatie hebt ervaren die niet naar wens verliep en waarvoor geen directe oplossing mogelijk is. Kan je contact opnemen met de klantendienst. Elke situatie wordt afzonderlijk beoordeeld, en wij doen ons best om je op een passende manier te ondersteunen.

Niet gevonden wat je zocht?