Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe kan ik mijn abonnement gebruiken op het flexvervoer?

Jouw abonnement van De Lijn is geldig op het flexvervoer. Het enige dat je moet doen is je MOBIB-kaart registeren, zodat de chauffeur je MOBIB-kaart en abonnement kan controleren bij het opstappen. 

Je kan je abonnement registreren op 2 manieren:

  • Telefonisch via de Hoppincentrale (0800 12 2 12 - keuze 1). Hou je MOBIB-kaart bij de hand.
  • In de Hoppinapp.

Registreren via de app

  1. Open de app (iPhone of Android)
  2. Klik op Begin
  3. Geef je telefoonnummer in
  4. Geef de verificatiecode in, die je via sms ontvangen hebt
  5. Klik op de drie streepjes linksboven
  6. Kies MOBIB-kaart toevoegen
  7. Vul je MOBIB-nummer en postcode in
  8. Klik op volgende
  9. Je kan nu geldig reizen met je abonnement op het Flexvervoer

Goed om te weten

  • Een vervallen MOBIB-kaart kan je koppelen in de Hoppinapp, zolang er een geldig abonnement op staat.
  • Een MOBIB-kaart van een andere uitvoerder, kan je ook koppelen in de Hoppinapp.
  • Bij een vernieuwing van je abonnement, moet je de MOBIB-kaart eerst op het regulier vervoer of in een Lijnwinkel scannen, daarna kan je gebruiken op het Flexvervoer.
  • Bij een vernieuwing van de MOBIB-kaart, moet je de MOBIB-kaart opnieuw registreren in de Hoppinapp/bij de hoppincentrale.
  • Je kan 1 MOBIB-kaart koppelen in de app onder 1 account. Meerdere MOBIB-kaarten koppelen is niet mogelijk.
  • Digitaal opstappen via de app van De Lijn, is niet mogelijk op het Flexvervoer.
 

Niet gevonden wat je zocht?