Stuur een (aangetekende) brief of mail naar de dienst Administratieve Boetes of vul het online klachtenformulier in.
De Lijn – Dienst Administratieve Boetes
Postbus 10000
2800 Mechelen
boetes@delijn.be
---
Hoe verloopt dit proces?
Je stuurt je brief/mail of ingevuld online formulier naar ons, dit moet binnen 30 dagen NA het voorstel van beslissing gebeuren. (Briefwisseling/mails of online formulier ingediend VOOR het verzenden van het voorstel van beslissing wordt niet behandeld). Vermeld waarom je het gebeurde onterecht vindt. Je kan ook vragen om gehoord te worden. Daarbij mag je je laten bijstaan door een raadsman.
Binnen de 3 maanden laten we je de definitieve beslissing weten. Dit gebeurt steeds per brief. Afhankelijk van de motivering kunnen we die termijn nog eens met 3 maanden verlengen.
Wordt de boete toch bevestigd? Betaal deze dan binnen de 30 dagen met behulp van de betalingsgegevens vermeld op de brief.
Als je dit niet doet, wordt je dossier overgemaakt aan Modero gerechtsdeurwaarders, hier krijg je geen extra melding van. Alle extra kosten zijn dan voor jou. De schriftelijke procedure stopt dan bij De Lijn.
Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.