Alle voorwerpen die gevonden worden op ritten uitgevoerd door De Lijn en De Lijn Flex worden binnen de 5 werkdagen online op iLost geplaatst.
Doorzoek de lijst met geregistreerde voorwerpen om na te gaan of jouw voorwerp gevonden is.
Gevonden voorwerpen bij De Lijn | iLost
Heb je jouw voorwerp online gevonden, dan kan je jouw voorwerp claimen.
Vul de claim zo volledig mogelijk in. Hoe meer info je meegeeft in je claim, hoe vlotter we kunnen bepalen of jij de rechtmatige eigenaar bent van het voorwerp en hoe vlugger je terug in het bezit kan gesteld worden van je voorwerp.
Hou er rekening mee dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat we jouw claim kunnen behandelen.
Voor het verwerken en terugbezorgen van gevonden voorwerpen rekenen we een administratieve kost en verzendingskosten aan.
Na 6 maanden verwijderen we de gevonden voorwerpen uit onze magazijnen. Persoonlijke documenten zoals identiteitskaarten en betaalkaarten worden 2 weken bewaard. Nadien worden ze vernietigd.
Verloor je iets op een flexbus?
Ben je iets vergeten op een flexbus en is dit maximaal 1 uur geleden? Bel dan naar de De Lijn Flex-centrale (015 40 88 88). Zij kunnen nagaan of de chauffeur nog onderweg is en of jouw voorwerp gevonden is. Is het langer geleden? Dan wordt de iLost-procdure gevolgd, zoals hierboven beschreven.