Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Wat moet ik doen als ik een voorwerp ben verloren op een voertuig of aan een halte van De Lijn?

Alle voorwerpen die gevonden worden op ritten uitgevoerd door De Lijn worden binnen de 5 werkdagen online op iLost geplaatst.

Doorzoek de lijst met geregistreerde voorwerpen om na te gaan of jouw voorwerp gevonden is.

Gevonden voorwerpen bij De Lijn | iLost

Heb je jouw voorwerp online gevonden, dan kan je jouw voorwerp claimen.

Vul de claim zo volledig mogelijk in. Hoe meer info je meegeeft in je claim, hoe vlotter we kunnen bepalen of jij de rechtmatige eigenaar bent van het voorwerp en hoe vlugger je terug in het bezit kan gesteld worden van je voorwerp.

Hou er rekening mee dat het tot 3 werkdagen kan duren vooraleer we jouw claim kunnen behandelen.

Voor het verwerken en terugbezorgen van gevonden voorwerpen rekenen we een administratieve kost en verzendingskosten aan. Na 6 maanden verwijderen we de gevonden voorwerpen uit onze magazijnen.

Staat jouw voorwerp niet online, dan kan het zijn dat je jouw voorwerp bent verloren op een rit uitgevoerd door een onderaannemer van De Lijn. Vul dit formulier in, wij gaan na door welke onderaannemer de rit is uitgevoerd en sturen je melding door. De onderaannemer zal contact opnemen met jou als jouw voorwerp bij hem is binnengekomen.

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

 

Niet gevonden wat je zocht?