Biedt de trein of vaste lijn geen of slechts een gedeeltelijke oplossing voor jouw verplaatsing? Dan kan je je verplaatsing misschien wel maken met de belbus. De belbus rijdt in een belbusgebied en stopt na reservatie aan belbushaltes. Contacteer de belbuscentrale om na te gaan of jij ermee op pad kan.
Hou er rekening mee dat je enkel met de belbus mee kan als
- er geen andere mogelijkheid is met de vaste bus of de trein.
- er plaats op de flexvoertuigen moet zijn voor jouw verplaatsing. Enkel dan kunnen we de reservering bevestigen en uitvoeren.
Online reserveren
Als bestaande klant met een klantennummer kan je ook online reserveren. En dat lukt onder de volgende voorwaarden:
- je maakte dezelfde verplaatsing de voorbije twee maanden al eens.
- je hebt een De Lijn-account.
- je wil reserveren voor verplaatsingen de dag nadien of tot 30 dagen op voorhand.
Ervaar je problemen met online reserveren of wil je reserveren voor de dag zelf? Neem dan telefonisch contact op met de belbuscentrale.
Liever telefonisch?
Natuurlijk staan we je ook telefonisch te woord. Zo informeer je eenvoudig en snel – en kan je (indien mogelijk) reserveren van 30 dagen tot 1 uur op voorhand.
Het nieuwe net en De Lijn Flex
Vanaf 6 januari 2024 rollen we in Vlaanderen, als onderdeel van het nieuwe net, het flexvervoer (De Lijn Flex) uit. Dat vervangt op heel wat plaatsen de vertrouwde belbusjes.
Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.