Is je MOBIB-kaart defect of beschadigd, vraag dan zoals bij een verloren MOBIB-kaart, meteen een nieuwe aan.
Online is de eenvoudigste manier om een nieuwe MOBIB-kaart aan te vragen
- Vul dit formulier in en verstuur je aanvraag.
- Je ontvangt per e-mail een link waarmee je de administratiekost van 10 euro kan betalen.
- Zodra de betaling in orde is, sturen we een bevestigingsmail. Binnen 7 werkdagen ontvang je een nieuwe MOBIB-kaart per post op je officieel adres. Eventuele lopende abonnementen staan er meteen terug op. We deactiveren je oude MOBIB-kaart, zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt.
Let op
Hou er rekening mee dat je voor elke verplaatsing met De Lijn een geldig vervoerbewijs nodig hebt, ook terwijl je wacht op je nieuwe MOBIB-kaart. Indien er een lopend abonnement op je oude kaart stond, kan je in onze Lijnwinkel gratis een tijdelijk vervoerbewijs krijgen. Zo niet koop je dit via de app, via sms of bij de chauffeur. Zo riskeer je geen boete. Deze vervoerbewijzen worden niet terugbetaald door De Lijn.
Denk je dat de kaart defect is door een storing bij De Lijn?
Als je kaart defect is zonder zichtbaar misbruik, vervangen we je MOBIB-kaart gratis. Dit kan op twee manieren:
- Breng je kaart binnen bij een Lijnwinkel. Heeft je kaart geen zichtbare schade, dan krijg je onmiddellijk een nieuwe kaart en worden de lopende abonnementen op de nieuwe kaart geplaatst. Mocht dit, door omstandigheden, niet mogelijk zijn dan krijg je een 14-dagenpas mee in afwachting van je nieuwe kaart welke je dan per post bezorgd wordt.
- Of stuur via de post je defecte MOBIB-kaart op samen met een begeleidende brief naar de dienst Abonnementen, Slijkensesteenweg 11 - 8400 Oostende. Daar kijken we na waarom je MOBIB-kaart niet meer werkt. Ligt de storing bij ons, dan krijg je gratis een nieuwe MOBIB-kaart. Je moet in afwachting wel voor elke verplaatsing een geldig vervoerbewijs kopen.
Tip
Kan je niet meteen naar een Lijnwinkel, of wacht je liever niet op het antwoord van de dienst Abonnementen? Dan kan je steeds opteren om een nieuwe kaart aan te vragen .