Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Hoe weet ik of mijn geactiveerd vervoerbewijs nog geldig is?

Op een geactiveerd vervoerbewijs aangekocht bij De Lijn staan deze gegevens:

  • de tijdslimiet tot wanneer het vervoerbewijs geldig is
  • op de detailpagina: een QR-code waarmee de lijncontroleur kan nakijken of je een geldig ticket hebt
  • de naam en voornaam van de account waarmee je je vervoerbewijs aankocht. Deze moet precies
  • overeenstemmen met de naam en voornaam op je identiteitskaart
  • het activatiemoment
  • de uiterste geldigheid
  • de prijs

Sinds 3 november 2021 zijn je vervoerbewijzen gekoppeld aan je account. De lijncontroleurs kijken dus naar bovenstaande elementen. Bij een technische storing kunnen ze ook jouw naam en voornaam vragen om je vervoerbewijs op te zoeken in ons systeem.

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

Niet gevonden wat je zocht?