Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Wat als de batterij van mijn smartphone leeg is, ik geen mobiele data heb of er een storing is tijdens de controle van mijn digitaal ticket?

Is je batterij leeg? Heb je geen mobiele data meer? Is er een storing in het netwerk?
Wat te doen bij een controle in deze situaties lees je hieronder

Je vervoerbewijs is al geactiveerd

  • Geef dan tijdens een controle even je naam en voornaam door zoals vermeld op je identiteitskaart. Aan de hand daarvan raadpleegt de lijncontroleur de geldigheid in ons systeem.
  • Heb je een vervoerbewijs geactiveerd dat je aankocht bij een partner? Geef dan tijdens een controle even je gsm-nummer door. Aan de hand daarvan raadpleegt de lijncontroleur de geldigheid in ons systeem.
  • Reis je met een sms-ticket? Ook dit kunnen onze lijncontroleurs nakijken.

Je vervoerbewijs is nog niet geactiveerd

  • Zorg steeds voor een geldig vervoerbewijs vóór je opstapt.
  • Je kan ook contactloos betalen met je betaalkaart of je betaalapp op je smartphone of smartwatch. Hou je betaalmiddel voor de witte terminal op het voertuig.
  • Heb je een Belgisch telefoonnummer? Dan kan je ook een ticket via SMS kopen. Stuur DL naar het nummer 4884. Je ontvangt een antwoordbericht dat dient als je geldig vervoerbewijs.
Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

Niet gevonden wat je zocht?