- Heb je onlangs geen vernieuwing van je abonnement gedaan? Kijk dan hier even.
- Als je onlangs je abonnement vernieuwd hebt, dan kunnen er verschillende redenen zijn waarom je MOBIB-kaart niet werkt.
Heb je betaald via overschrijving?
Na ontvangst van je betaling, staat je abonnement binnen 7 werkdagen op je MOBIB-kaart.
---
Heb je je abonnement gekocht of verlengd via een e-mail van De Lijn?
Ontving je een e-mail van ons met betaalinstructies? Als je via de link in de e-mail betaalde, laden we je abonnement maximum 1 uur na aankoop op op je MOBIB-kaart.
---
Heb je je abonnement gekocht of verlengd via de website?
Kocht je je abonnement via de website, dan kan je er maximum 1 uur na aankoop mee reizen.
Let op
Hou er rekening mee dat je voor elke verplaatsing met De Lijn een geldig vervoerbewijs nodig hebt, ook terwijl je wacht op je nieuwe MOBIB-kaart. Indien er een lopend abonnement op je oude kaart stond, kan je in onze Lijnwinkel gratis een tijdelijk vervoerbewijs krijgen. Zo niet koop je dit via de app, via sms of ander verkoopkanaal. Zo riskeer je geen boete. Deze vervoerbewijzen worden niet terugbetaald door De Lijn.
Werkt je MOBIB-kaart nog steeds niet?
Controleer eerst of je abonnement op je MOBIB-kaart staat. Doe dit door je kaart te scannen aan een MOBIB-scanner op de bus of tram en op de info-toets te drukken.
Staat je abonnement niet op je MOBIB-kaart, contacteer dan de dienst Abonnementen of ga langs in een Lijnwinkel.
Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.