Als je je MOBIB-kaart niet meer hebt, vraag je best meteen online een nieuwe aan. De oude staat nog gelinkt aan je rijksregisternummer. Tot de einddatum van je MOBIB-kaart worden abonnementen op de verloren of gestolen kaart opgeladen. Na je aanvraag doen we het nodige om je zo snel mogelijk een nieuwe MOBIB-kaart te bezorgen en je oude te deactiveren.
Online een nieuwe MOBIB-kaart aanvragen
- Vul dit formulier in en verstuur je aanvraag.
- Je ontvangt per e-mail een link voor de betaling van de 10 euro administratiekost.
- Zodra de betaling in orde is, sturen we je een bevestigingsmail. Binnen 7 werkdagen ontvang je een nieuwe MOBIB-kaart per post op je officieel adres. We deactiveren je oude MOBIB-kaart, zodra je een nieuwe MOBIB-kaart aanvraagt.
Let op
Hou er rekening mee dat je voor elke verplaatsing met De Lijn een geldig vervoerbewijs nodig hebt, ook terwijl je wacht op je nieuwe MOBIB-kaart. Koop dit via de app, via sms of een ander verkoopkanaal. Zo riskeer je geen boete. Deze vervoerbewijzen worden niet terugbetaald door De Lijn.
---
Kan je niet online aanvragen? Ga langs bij een Lijnwinkel.
- Ga langs bij een Lijnwinkel.
- Betaal 10 euro administratiekost. Je kan betalen via Bancontact of cash.
- Je nieuwe MOBIB-kaart krijg je onmiddellijk mee in de Lijnwinkel. Mocht dit, door omstandigheden, niet mogelijk zijn dan ontvang je binnen 7 werkdagen je nieuwe MOBIB-kaart, dit per post op je officieel adres. We deactiveren ook automatisch je oude MOBIB-kaart. Had je nog een abonnement op je oude kaart staan? En moet je wachten op je nieuwe? Dan krijg je een 14-dagenpas mee.