Momenteel zijn er 2 types m-vervoerbewijzen in omloop: aangekocht vóór 3 november en aangekocht vanaf 3 november. Lees hieronder hoe we deze onderscheiden en controleren.
M-vervoerbewijzen aangekocht bij De Lijn vanaf 3 november 2021
- Jouw geactiveerd m-vervoerbewijs zal onder ‘Actief’ staan. Klik bij een controle op ‘Bekijk details’ zodat de Lijncontroleur je QR-code kan scannen.
- Onder deze details staan ook jouw naam en voornaam. Mogelijks kan de Lijncontroleur ook om jouw identiteitskaart vragen.
- Is er een technische storing of problemen met je gsm? Dan kan de Lijncontroleur nog steeds het geactiveerde m-vervoerbewijs opzoeken in ons systeem. Dit aan de hand van je naam en voornaam op je identiteitskaart.
M-vervoerbewijzen aangekocht via de website of de app van De Lijn voor 3 november 2021
- Deze m-vervoerbewijzen zijn nog gekoppeld aan je gsm-nummer. In dit geval gaat de Lijncontroleur de geldigheid na van de dagcode (een combinatie van cijfers en letters) in ons systeem.
- Is dit niet mogelijk door bijvoorbeeld een technische storing of een probleem met je gsm? Dan kan de Lijncontroleur aan de hand van je gsm-nummer in ons systeem je vervoerbewijs alsnog valideren.
- Kocht je een m-vervoerbewijs bij één van onze partners? Dan verloopt de activatie zo.
Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.