Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Waarom lijkt het dat mijn contactloze betaling 2 keer aangerekend is?

Bij elke rit doorheen de dag reserveren we 2,5 euro op je bankrekening.
Een reservatie is niet hetzelfde als de betaling van je ticket. 
De kosten van je gemaakte ritten geven wij 's nachts door aan je bank. De betaling wordt dan verrekend via je bank, dit kan enkele dagen duren.
Dit wil zeggen dat je soms zowel een reservatie, als een betaling ziet staan op je bankrekening. Het bedrag van de reservatie is geen betaling en zal vrijgegeven worden.
Soms kan een reservatie 5 dagen of meer blijven hangen.  We hebben hier geen invloed op, de bank moet de reservatie(s) vrijgeven.

Je reservatie kan er, afhankelijk van je bank, verschillend uitzien:

  • Je ziet een reservatie ter waarde van 2,5 euro
  • Het beschikbare saldo is tijdelijk verminderd met 2,5 euro
  • Het lijkt alsof er 2,5 euro van je rekening wordt afgeschreven. Dit bedrag, verminderd met de som van je te betalen verplaatsingen, lijkt de dag erna teruggestort te zijn.*
  • Je ziet geen reservatie

De betaling van je ticket:

  • Debetkaart? Het kan tot 3 werkdagen duren voor het bedrag van je rit(-ten) van je rekening gaat. Het juiste tijdstip verschilt van bank tot bank.
  • Kredietkaart? Je vindt de kosten van je rit(ten) op je maandelijks overzicht. Het bedrag van je verplaatsing wordt gecrediteerd samen met je andere betalingen.
  • Prepaid kaart? Het bedrag gaat na 1 of meerdere dagen van je tegoed. Het juiste tijdstip verschilt van bank tot bank.

Kan ik mijn contactloze betalingen nakijken?

Waarom reserveren we een bedrag?

Dit doen we om het risico te beperken dat een rit niet betaald zou worden. We kunnen ritten namelijk pas aanrekenen op het einde van de dag. En omdat we niet weten hoeveel iemand reist doorheen de dag, wordt er telkens 2,5 euro gereserveerd bij elke rit van de dag. Dit doen we elke dag opnieuw. Op het einde van de dag wordt de reservatie teruggedraaid.

 

Niet gevonden wat je zocht?