Vragen & Contact

Hoe kunnen we je helpen?

Terug

Waarom is 2,5 euro van mijn rekening gehaald bij contactloos betalen?

Bij elke rit doorheen de dag wordt er 2,5 euro gereserveerd (van de betaalrekening gelinkt aan het gebruikte medium). Een reservatie betekent niet dat er geld van de rekening gehaald wordt.

Je reservatie kan er, afhankelijk van je bank-app, verschillend uitzien:

  • Je ziet een reservatie ter waarde van 2,5 euro
  • Het beschikbare saldo is tijdelijk verminderd met 2,5 euro
  • Het lijkt alsof er 2,5 euro van je rekening wordt afgeschreven. Dit bedrag, verminderd met de som van je te betalen verplaatsingen, lijkt de dag erna teruggestort te zijn.*
  • Je ziet geen reservatie

* Soms kan een reservatie 5 dagen of meer blijven hangen. Dit gebeurt als de bank de reservatie(s) van 2,5 euro niet kan linken aan ons verzoek tot afhouding en vrijgave. Normaal gezien zal de bank na enige tijd de hangende reservatie(s) terug vrijgeven. We hebben hier geen invloed op, de bank moet de reservatie(s) terug vrijgeven.

Waarom reserveren we dit bedrag?

Dit doen we om het risico te beperken dat een rit niet betaald zou worden. We kunnen ritten namelijk pas aanrekenen op het einde van de dag. En omdat we niet weten hoeveel iemand reist doorheen de dag, wordt er telkens 2,5 euro gereserveerd bij elke rit van de dag. Dit doen we elke dag opnieuw. Op het einde van de dag wordt de reservatie teruggedraaid.

Indien je voor meerdere reizigers betaalt, wordt ook voor de medereiziger 2,5 euro gereserveerd.

Nog vragen over dit onderwerp?
Vul dit formulier in.

Niet gevonden wat je zocht?